הסיפור של לדרמן

לדרמן הפך להיות בן-לוויה נאמן לאנשים רבים בארץ ובעולם, בין אם מדובר בתיקון קטן באופניים של הילד, או בפרויקט טכני מורכב, טיפול ברכב או מסע הישרדות בטבע. למקצוענים וחובבים כאחד, ברגע שהתרגלת אליו אינך יכול בלעדיו. קו המוצרים מגוון ביותר, והוא גדל ומתפתח מידי שנה – מהכלי המאסיבי למקצוענים ולעבודת-שטח ה – "סופר-טול 300", ועד ל"סקווירט" ו"מיקרה" הקומפקטים, המתחברים למחזיק מפתחות, ועדיין מכילים כלים רבים ושימושיים. כל הכלים מיוצרים מפלדת אל-חלד, תחת בקרת איכות קפדנית, במפעל של לדרמן באורגון ארה"ב. וכמובן, כל הכלים עם  אחריות ל-25 שנה!

15

15 דברים שלא ידעת על לדרמן

  1. הכלי הומצא על-ידי טים לדרמן, טכנאי צעיר שנסע לטיול עם אישתו הטרייה ונאלץ להתמודד עם רכב שהתקלקל ללא הרף. בטיול הזה נשבע לעצמו שימציא כלי, כזה שהיה פותר לו הרבה בעיות.
  2. המודל הראשון של לדרמן נוצר בתחילת שנות ה-70, בצורה מאולתרת בחדר במלון זול בטהרן. אירן היתה אחת מהמדינות בה ביקרו טים לדרמן ואישתו הטרייה בטיול שלהם.
  3. טים לדרמן פיתח את הכלי שחלם עליו במוסך הביתי שלו, עם חברו מהלימודים, סטיב ברלינר.
  4. טים הבטיח לאישתו שה"פרוייקט" שלקח על עצמו ייקח חודשיים, זה לקח שש שנים.
  5. בשנת 1980 הוא רשם פטנט על המצאתו וקרא לה "מיסטר קראנץ'"
  6. הכלי הראשון שייצר היה מסורבל ולא נמכרה אפילו יחידה אחת.
  7. למחייתו נאלץ להתפרנס מהוראת אנגלית וטכנאות מסוקים.
  8. טים לדרמן וחברו סטיב ברלינר המיואשים קיבלו "עצה" מחנות כלי עבודה – לפשט את הכלי ולהדגיש את התכונה הבולטת ביותר שלו, וכמובן להוריד במחיר. זו העצה שדחפה אותם להצלחה.
  9. הלדרמן הראשון נמכר ב-20$.
  10. בשנת 1983 ייסד עם חברו סטיב ברלינר את חברת לדרמן. המטרה שהציבו לעצמם בשנה הראשונה היתה למכור 4,000 יחידות מהרב-כלי החדש, הם מכרו 30,000.
  11. לאחר אסון התאומים שלחה חברת לדרמן 500 כלים לכוחות ההצלה בשטח.
  12. הכלים של לדרמן נמכרים בלמעלה מ-80 ארצות ברחבי העולם
  13. כל כלי עובר כ-300 שלבים מתחילת הייצור שלו ועד סופו.
  14. בספטמבר 1997 ציידה נאס"א לראשונה את האסטרונאוטים שלה בטיסה STS-86 לחלל, בכלים של לדרמן.
  15. את הכשרתו כטכנאי למד טים לדרמן מגיסו (הוא למד לתואר מהנדס).